Wondere wereld van facebook bedrijvenpagina’s

Afbeelding Geplaatst op Geupdate op

FacebookNa weken uitzoeken en leren ben ik zover dat ik mijn blog ga gebruiken. Ik kom erachter dat er nog veel meer te leren valt.
Gelukkig ben ik redelijk autodidact en de meeste dingen daar kom ik wel uit. Maar nu loop ik toch tegen iets aan waar ik niets van begrijp. Ook kan ik nergens echt een antwoord vinden op de vraag….

Hoe koppel je een website aan een bedrijvenpagina op je facebook account, zonder dat je je priveaccount inloggegevens moet verstrekken?

Dit is het verhaal. Ik ben werkzaam voor woonwensen 2.0, we willen middels een bedrijvenpagina onze website en diensten mede promoten. Ik was er al snel achter dat ik onder mijn prive account een like pagina voor een bedrijf kan opzetten dat heb ik namelijk ook voor dit blog gedaan. Maar dit gaat om een website van een bedrijf waar ik wel werkzaam voor ben maar ik wil niet mijn prive inloggegevens verstrekken om woonwensen 2.0 site aan de bedrijvenpagina te kunnen koppelen.

Ik ben al dagen aan het zoeken op google naar mogelijke oplossingen, maar helaas tot op heden nog niets tegengekomen.
Dus ik dacht ik maak gewoon een profiel aan voor woonwensen 2.0 daar kan men dan vrienden mee worden ipv liken. Daar kwam ik dus van een koude kermis thuis want facebook accepteert dit niet. Je mag als bedrijf geen profielpagina aanmaken. Het lukt je wel maar uiteindelijk wordt dit account door facebook verwijderd.
Dus doodlopende weg zou ik zeggen. Nu ben ik aan het denken, misschien dan een fake profiel als ‘jan woonwens’ en daar hang ik dan de bedrijvenpagina aan?

Op dit moment ben ik van mening dat facebook niet echt bedrijfsvriendelijk is?
Tuurlijk ik weet dat het oorspronkelijk bedoeld is voor personen en het verbinden van personen. Maar inmiddels is het een hele markt aan advertenties en promoten van bedrijven. Ik ben toch benieuwd wanneer ze daar iets aan gaan veranderen.

Zo dat lucht op en wie weet leest iemand dit en hij/zij mij het antwoord geven dat ik nodig heb.

Have a great day!

Plaats een reactie