Competitiecoördinator Rijswijkse golfclub

Geplaatst op Geupdate op

Rijswijkse golfclub
Rijswijkse golfclub

Afgelopen voorjaar heb ik voor het eerst competitie golf gespeeld. Competitie in golf houdt in dat je 4 maal op een gastbaan tegen een team uitkomt en dat je éénmaal gastvrouw/heerschap hebt. De meeste pouls bestaan uit 5 teams van diverse clubs. In 2013 hadden we in totaal 26 teams die uitkwamen voor RGC. Tot dit jaar werden de teams gevormd door de leden zelf. Dit gaf nog wel eens het probleem dat daardoor met name nieuwe leden er moeilijk bij konden komen omdat men de juiste mensen niet kenden.

Vorig jaar ben ik toegevoegd als assistent van de toenmalig competitiecoördinator. Hij heeft me wegwijs gemaakt in deze materie. Tevens heb ik een voorstel voor een nieuw en eerlijker competitiereglement ingediend. Dit voorstel is besproken en goed gekeurd. In hoofdlijnen houdt dit reglement in dat nu mensen door de competitiecoördinatie worden ingedeeld waardoor iedereen een eerlijke kans krijgt op deelname.

Vanaf augustus j.l. voer ik de competitiecoördinatie zelfstandig uit. Met naast mij nog een competitiecoördinator die zich met name bezig houdt met topgolf binnen de club.

Ik ben verantwoordelijk voor de dagelijkse taken, zoals het contact met de teams, pro’s, bestuur etc. Ook neem ik maandelijks zitting in het Technisch Platform. Hier wordt onder andere beleid gemaakt voor de diverse doelgroepen binnen de club.
In september hebben we de teamindelingen gemaakt en het aantal teams doorgegeven aan de NGF (Nederlandse Golf Federatie).
In maart worden de deelnemers van de teams doorgegeven aan de NGF.

Daar de NGF besloten heeft voor 2015 de opzet van de competitie te wijzigen dienen wij a.s. december een schaduwinschrijving te organiseren. Met deze inschrijving wil de NGF bekijken hoe zij uitkomen met het aantal teams in de regio’s.

Deze taak is zeer afwisselend en ik kan hier goed mijn organisatie en management kwaliteiten in kwijt.
De drukste tijden zijn september en maart.

Plaats een reactie